Home Recenzije Recenzija Tesla H7 tablet

Recenzija Tesla H7 tablet

Ovaj uređaj je ustupila kompanija Comtrade.

Samo ime Tesla navodi na pomisao da je reč o nečem prestižnom i moćnom. Jedan od najvećih srpskih naučnika i pronalazača koji je umro pre više od 70 godina danas daje svoje ime tabletu za koji se od samog početka korišćenja vidi da je to ime i zaslužio. Od pakovanja koje odiše premium osećajem (sa sve magnetnom ‘bravom’ za zatvaranje) do samog uređaja koji je izrađen od aluminijuma – sve je onako kako se samo poželeti može!

Tesla H7 dolazi u pakovanju sa punjačem, microUSB kablom, OTG kablom i uputstvom. Takođe, uređaj stiže sa zaštitnom folijom i sa prednje i sa zadnje strane što dodatno pojačava utisak i kada skinete folije Tesla H7 zasija u svom punom sjaju. Ali, da krenemo redom.

Dizajn i izrada

Tablet je beo, i na prvi pogled bi se reklo da izgleda poslovno, ali takođe može svojim izgledom primamiti i mlađe kupce. Moramo priznati da malo podseća i na neke Galaxy modele, pogotovo prednja strana, ali to nije ni bitno. Na prednjoj strani, koja je kompletno prekrivena zaštitnim staklom, se nalazi ekran od 7 inča a iznad ekrana je sekundarna kamera od 2MP za video razgovore. Ivice oko ekrana su prilično male što opet utiče na sveopšti utisak.

Zadnja strana uređaja se malo razlikuju po boji zato što je većim delom od aluminijuma u sivkastoj boji, dok je na vrhu i dnu bela plastika i ovi delovi su izrađeni malo hrapavije tako da uređaj, bez obzira na svoju veličinu, prilično komotno i sigurno stoji u rukama. Na vrhu sa leve strane se nalazi glavna kamera od 5MP, miniUSB priključak i priključak za slušalice, a na dnu sa desne strane zvučnik a sa leve mikrofon.

H7 je zaobljen po ivicama, a oivičen je hromiranom lajsnom od plastike koja je u istoj boji kao i dugmad pa uređaj sa strane, imajući u obzir da je jako tanak i to samo 7,7mm, izgleda fenomenalno. Jedina fizička dugmad su ona za paljenje/gašenje uređaja i dugmad za kontrolu zvuka, i nalaze se sa desne gornje strane, a na istoj strani se nalazi i slot za memorijsku karticu.

Ekran

IPS ekran je svakako jedna od najvećih uzdanica Tesla H7 tableta. Neverovatna rezolucija od 1920×1200 sa odnosom strana 16:10 je svakako nešto što se ne viđa tako često u ovom cenovnom rangu. Boje su jarke i prijatne za oko, a sam ekran je odlično vidljiv iz svih uglova tako da će gledanje filmova ili video zapisa biti fantastično iskustvo čak i za više osoba. Čak i na dnevnom svetlu se jako dobro vidi i možete normalno da čitati vesti ili gledate slike ili video materijal. Jedino što bismo ovde mogli da zamerimo jeste nedostatak senzora za automatsko podešavanje svetline ekrana, ali nesumljivo je da je ta opcija izostala kako bi uređaj ostao što jeftiniji.

Na navigacionoj traci imamo dugmad za nazad, Home i dugme za nedavno korišćene aplikacije sa leve strane, dok sa desne strane imamo dugme za screenshot i dugmad za kontrolu zvuka. Tu smo našli i jednu manu jer kada je neka aplikacija pokrenuta u režimu celog ekrana, navigaciona dugmad se pretvore u tačkice da vam ne bi odvraćala pažnju sa sadržaja na ekranu, ali su te tačkice dislocirane udesno tako da se dešava da pritisnete pokrešno dugme. Da li je ovo bio slučaj samo sa uređajem koji smo mi imali na testiranju ili ne nismo uspeli da saznamo.

Kamera

Od tableta se i dalje ne očekuje da ima vrhunsku kameru, pa to nije slučaj ni sa Tesla H7 kamerom. Glavna kamera od 5MP daje blede i isprane fotografije, a sama aplikacija kamere nema ama baš nikakva dodatna podešavanja. Kamera je tu tek za slučaj apsolutne nužde kada vam nijedan drugi aparat sa boljom kamerom nije pri ruci. Sekundarna kamera je namenjena video razgovorima, i bez obzira što može služiti za slikanje to joj nikako nije namena.

Zvuk

Iako je reč o jeftinijem uređaju moramo priznati da smo ipak očekivali bar malo bolji kvalitet zvuka. Zvuk je prilično slab, i lošeg kvaliteta. To ponekad ume da zasmeta prilikom gledanja filmova ili igranja igara, ali na nečemu je svakako moralo da se uštedi, a na zvučniku se svakako uštedelo.

Softver

Što se tiče softvera nema se puno šta reći. Uređaj pokreće ogoljeni Android 4.2.2 sa najosnovnijim aplikacijama koje uz njega dolaze. Ovo ipak može biti i pozitivna strana zato što neki proizvođači isuviše pretrpaju svoje uređaje nepotrebnim aplikacijama, tako da uređaj radi fluidno i pravo je uživanje surfovanje internetom ili jednostavno kretanje kroz menije operativnog sistema.

Utisci u radu

Kada su u pitanju performanse instalirali smo neke od zahtevnijih igara i utisak nije uopšte loš. Igrali smo Dead Trigger 2 i igra tek ponekad zasecka ali to smo ipak i očekivali s obzirom na konfiguraciju. Takođe, pravo je uživanje igrati npr. Minion Rush ili neke trkačke igre na velikom i odličnom ekranu. Ako vas zanimaju brojke odradili smo neke od najpoznatijih benchmark testove pa pregledajte rezultate.

Uređaj se ne zagreva puno prilikom korišćenja, čak ni prilikom igranja nekih zahtevnijih igara što je svakako plus. Baterija prilikom jačeg korišćenja može da potraje 6 sati, a sa umerenijim korišćenjem proći će ceo dan pre nego što vam zatreba punjač. Mana je što se često dešavalo da uređaj bez ikakvog razloga ili objašnjenja jednostavno izbaci iz aplikacije. Neke igre se uopšte nisu mogle igrati, kao npr. Asphalt 8 ili čak i neke ‘jednostavnije’ igre, što je jako čudno.

Zaključak

Sve u svemu u početku je utisak bio jako pozitivan ali je sve to tokom dužeg korišćenja malo splaslo. Uređaj spolja izgleda zaista impresivno, a ekran se može porediti sa ekranima na nekim mnogo skupljim tabletima, ali slab zvuk i izbacivanje iz aplikacija i igara je pokvarilo ukupan utisak. Sve u svemu – kolko para tolko muzike. Za cenu od oko 100 evra ovo je svakako najbolja moguća ponuda.

NazivTesla Tablet H7
ProcesorDvojezgarni Intel Z2580 na maksimalnih 2.0 GHz sa podrškom za Hypertreading
GPUPowerVR 544 MP2